وظایف ما دانش آموزان در برابر مذاکرات 1+5

۷ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

پر‌خطر ترین شیوه مصرف تنباکو

توتون و تنباکو از قرن ها قبل وجود داشته و مورد استفاده قرار می‌گرفته است. توتون و تنباکو به صورت سیگار، سیگار برگ، به روش جویدن و دم کردن مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

امروزه نیز انواع مختلفی از توتون و تنباکو در بازار وجود دارد. محصولات تنباکو هرکدام به نوعی خطرناک اند و سلامتی را تهدید  می کنند. با این وجود این محصولات بسیار پرطرفدار و پرفروش هستند.

مردم اغلب فکر می کنند، برخی از اشکال توتون و تنباکو بی خطر هستند و مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کنند. این باور غلطی است همه اشکال تنباکو به نوعی اثرات سوء بر سلامتی خواهند داشت.

شاید بعضی از محصولات تنباکو مانند سیگار الکترونیکی خطرات کمی داشته باشند، ولی نمی توان گفت کاملاً مطمئن و بی خطر هستند.

حتی اگر سیگارهای الکترونیکی حاوی تنباکو نباشند، بازهم سازمان غذا و دارو (FDA) آنها را به عنوان "محصولات تنباکو" طبقه بندی می کند.

سیگارهای معمولی از توتون، مواد شیمیایی اضافه شده، فیلتر و پوشش کاغذی ساخته می شوند. افرادی که سیگار می کشند، هنگام استنشاق دود سیگار خود را در معرض بیش از 7000 ماده شیمیایی قرار می دهند. افراد اطراف آنها نیز از طریق دود سیگار در معرض مواد شیمیایی مشابه قرار می گیرند.

برخی از افراد معتقدند مصرف تنباکو به صورت تنباکو میوه ای و قلیان کشیدن روش بی خطری است.

اما باید گفت مصرف تنباکو در قلیان خطرناک تر از سیگار کشیدن است. قلیان کشیدن یکی از پرخطر ترین شیوه های مصرف تنباکو است.

قلیان کشیدن پرخطرترین شیوه مصرف تنباکو است و به مراتب خطرناک تر از سایر شیوه های مصرف تنباکو است.

قلیان به عنوان جایگزینی مطمئن برای سیگار به بازار عرضه می شود. اما این ادعا نادرست است. آب مواد مضر موجود در تنباکو را فیلتر نمی کند. تحقیقات نشان می دهد که دود قلیان حاوی ترکیباتی مانند مونوکسیدکربن، نیکوتین، قطران و فلزات سنگین است. مواد مضر در دود قلیان در غلظت هایی برابر یا حتی بیشتر از دود سیگار وجود دارند.

دود قلیان به دلیل استفاده از زغال، بیشتر از دود سیگار مونوکسید کربن ایجاد می کند.

بسیاری از افراد معتقدند، چون هرروز قلیان نمی کشند در مقایسه با افراد سیگاری خطر کمتری آن ها را تهدید می کند. اما ممکن است هر فرد حین یکبار قلیان کشیدن به اندازه کشیدن 100 سیگار دود استنشاق کند.

نگرانی دیگری که در مورد قلیان کشیدن وجود دارد این است که معمولاً مردم به صورت دسته جمعی قلیان می کشند. بیماری های واگیردار مانند تبخال و سل ممکن است از این طریق منتقل شوند.

هنگام قلیان کشیدن در جمع دوستان حتماً از دهنی های قلیان استفاده کنید تا حداقل از این خطر جلوگیری کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۰۰ ، ۱۸:۲۳
فاطمه قهرمانی

چگونه یک قلیان خوب آماده کنیم؟

همیشه نگرانی هایی در مورد آماده کردن قلیان وجود دارد. همیشه باید مراقب باشیم آب قلیان زیاد نباشد یا قلیان گلو را نسوزاند.

در این مقاله چند نکته ساده برای آماده کردن قلیان بیان می شود. با رعایت نمودن این نکات می توانید به راحتی یک قلیان بی نظیر آماده کنید.

اولین نکته در آماده کردن قلیان تنظیم میزان آب درون تنگ و استفاده از آب سرد است.

باید به اندازه کافی آب داخل تنگ قلیان خود بریزید تا دچار مشکل نشوید.

میزان آب داخل تنگ قلیان نباید به حدی کم باشد که صدای قل قل قلیان را نشنوید. از طرفی نباید به حدی زیاد باشد که هنگام قلیان کشیدن آب وارد شلنگ قلیان شود.

برای اینکه طعم قلیان شما تازه شود، چند قطعه یخ در تنگ قلیان اضافه کنید. یخ به آرامی ذوب می شود و دمای آب را کنترل می کند و تندی تنباکو را نیز می گیرد.

برای این که یک قلیان خوش طعم داشته باشید باید  تنباکو میوه ای خوبی تهیه کنید.

باید از مقدار مناسب تنباکو استفاده کنید. با توجه به اندازه سری قلیان مورد استفاده، مقدار مناسبی از تنباکو را داخل سری قلیان بریزید. تنباکو را از هم باز کنید تا طعم قلیان خفه نشود.

بین تنباکو و قسمت بالایی سری و فویل  2 میلیمتر فاصله بگذارید چون ممکن است تنباکو با برخود به فویل بسوزد. تنباکو سوخته، عطر و طعم بدی به دود شما می بخشد.

فویل شما باید از هر طرف 5 سانتی متر بزرگتر باشد تا بتوانید در اطراف سری قلیان یک مهر و موم محکم ایجاد کنید. سپس با استفاده از سوزن یا جسم نوک تیز روی فویل 15 الی 20 تا سوراخ ایجاد کنید.این کار باعث می شود، هوای گرم زغال به تنباکو برسد.

همیشه سعی کنید تنباکو میوه ای مرغوب تهیه کنید. کیفیت تنباکو میوه ای عطر و طعم دود شما را تعیین می کند. همچنین می توانید طعم های مختلف از تنباکو میوه ای  را برای دود با مزه عالی مخلوط کنید.

همچنین استفاده از زغال مناسب در آماده کردن قلیان نقش یه سزایی دارد. بهتر است برای قلیان از زغال لیمو استفاده کنید. استفاده از زغال کباب و زغال جکسون ممکن است باعث ایجاد سردرد و مشکلات دیگری شود.

زغال ها را به صورت پراکنده روی سری قلیان قرار دهید. اگر همه ی زغال ها را در مرکز قرار دهید تا دود بیشتری ایجاد شود، ممکن است تنباکو شما بسوزد.

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۰۰ ، ۱۸:۱۲
فاطمه قهرمانی

چرا بعد از قلیان کشیدن سردرد می گیریم؟

قلیان کشیدن تفریح و سرگرمی رایجی است. قلیان کشیدن و مصرف تنباکو میوه ای فعالیتی مرسوم در مهمانی ها و دورهمی ها می باشد.

گاهی اوقات افراد پس از قلیان کشیدن دچار سردرد و حتی حالت تهوو می شوند. این موضوع مسئله ای عادی است و اصلاً جای نگرانی نیست.

بسیاری از شما ممکن است بعد کشیدن قلیانی خوش طعم در جمع دوستانتان دچار سردرد شده باشید که احساس بسیار ناخوشایندی است.

در این مقاله قصد داریم علت های سردرد بعد از قیان کشیدن و راهکارهایی را برای رهایی از آن ارائه دهیم.

علت سردردهای بعد از قلیان کشیدن

این نوع سردرد‌ها معمولاً در اثر افزایش دی اکسید کربن در خون و کاهش اکسیژن رخ می دهند.

اگر با معده خالی شروع کنید به قلیان کشیدن ممکن است گلوکز اثرات منفی قلیان کشیدن را تشدید کند. اگر با معده خالی قلیان بکشید، ممکن است دچار سردرد و حالت تهوو شوید.

  هنگام قلیان کشیدن سعی کنید از خوراکی های شیرین مصرف کنید تا دچار افت فشار نشوید. از نوشیدنی ها نیز هنگام قلیان کشیدن استفاده کنید. مصرف آب یا چای تأثیر مواد مضر بر بدن را خنثی می کنند.

اگر به طور پیوسته قلیان بکشید و کام های سنگین بگیرید، شما مستعد سردرد خواهید بود. زیرا در این حالت اکسیژن کافی به بدن نمی رسد و درصد دی اکسید کربن نیز در بدن افزایش می یابد.

  • دریافت دور بالای نیکوتین

اگر فردی به قلیان کشیدن عادت نداشته باشد و به یکباره شروع به قلیان کشیدن کند، ممکن است دچار علایمی از قبیل سردرد و حالت تهوو شود.

 اگر برای اولین بار قصد قلیان کشیدن کردید، از تنباکو های میوه ای سبک استفاده کنید تا دچار سردرد نشوید.

  • استفاده از زغال و تنباکو میوه ای نامرغوب

در انتخاب زغال تنباکو و تنباکو میوه ای که مصرف می کنید، باید بسیار دقت کنید. اگر از زغال مناسب استفاده نشود، دچار سردرد خواهید شد. بسته به تجربه خود نیز باید تنباکو قلیان مناسب را انتخاب کنید، برخی افراد پس از قلیان کشیدن با تنباکو سنگین دچار سردرد می شوند.

اگر می خواهید طولانی مدت قلیان بکشید باید حتما زغال و تنباکو قلیان را بعد از یک ساعت عوض کنید. اگر زغال و تنباکو سوخته شده عوض نشود، باعث سردرد خواهد شد.

  • مصرف هم زمان قلیان و الکل

باید توجه کنید که قلیان والکل ناسازگار هستند. الکل اثرات نیکوتین بر بدن را تشدید می کند.

 

علاوه بر نکاتی که گفته شد سعی کنید بعد از قلیان کشیدن فعالیت های خود را کاهش دهید و کمی استراحت کنید تا دچار سردرد نشوید.

 

 

درمان سردرد بعد از قلیان کشیدن

شما باید سعی کنید موارد گفته شده را رعایت کنید تا بعد از قلیان کشیدن دچار سردرد نشوید. با این حال اگر بعد از قلیان کشیدن دچار سردرد شدید حتما آب بنوشید و در معرض هوا آزاد قرار بگیرید و حتی کمی در هوای آزاد قدمی بزنید.

اگر در فضای بسته مشغول قلیان کشیدن بوده اید، بهتر است به بیرون بروید تا هوای آزاد و اکسیژن کافی به شما برسد.

اگر با معده خالی قلیان کشیده اید، سعی کنید چیزی بخورید تا زودتر از شر اثرات قلیان کشیدن خلاص شوید.

نوشیدن یک فنجان قهوه غلیظ نیز رگ های خونی را تحریک می کند و خون را مجبور می کند سریع تر گردش کند. همین موضوع باعث می شود اکسیژن رسانی به مغز بهبود یابد.

در وهله آخر اگر تمامی روش های فوق در بهبود شما مؤثر نبودند به سراغ مسکن بروید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۰۰ ، ۱۷:۱۰
فاطمه قهرمانی

تولید تنباکو با فضولات حیوانی

مطلب تلخی که به تازگی با آن روبرو شده ایم،  تولید تنباکو با فضولات حیوانی توسط افراد سودجو است.

افراد سودجو و متقلب متأسفانه در تولید و ارائه هر محصولی سرک می کشند. اخباری منتشر شده است که این بار حضور این افراد را در تولید تنباکو فاش نموده است.

فیلمی در فضای مجازی از کارگاه تولیدی تنباکو منتشر شده است که در تولید تنباکو از فضولات حیوانی استفاده می شده است.

افرادی سودجو با مقداری اسانس و  افزودنی‌های دیگر تنباکو را با رایحه های مختلف و البته بازارپسند تهیه می کرده اند.

مقداری توتون و تنباکو غیر مجاز و به ظاهر خارجی با فضولات حیوانی تولید می شده و در بسته بندی های گول زننده به مردم عرضه می شده است.

افراد متخلف تنباکو نامرغوب را با فضولات حیوانی (کود حیوانی) و افزودنی های غیر مجاز که طعم دهنده میوه ای بودند، مخلوط کرده وبه عنوان تنباکو میوه ای راهی بازار کرده اند.

کود حیوانی اضافه شده، تا دود حاصل از آن هنگام قلیان کشیدن بیشتر شود!

وجود این کارگاه های تولیدی غیر مجاز تنباکو هشداری جدی برای کسانی که قلیان می کشند، به ویژه برای جوانان می باشد.

به علت بوی بد فضولات حیوانی تولید کنندگان از اسانس ها و طعم دهنده های زیادی استفاده می کردند. مصرف تنباکو تولید شده با فضولات حیوانی باعث ایجاد نوعی ذات الریه می شود.

وجود مواد افزودنی شیمیایی مضر در محصولات دخانیات و تنباکو بر کسی پوشیده نیست، اما استفاده از فضولات حیوانی در تولید تنباکو فاجعه است.

تولید تنباکو با فضولات حیوانی به نوعی بازی کردن با جان مصرف کنندگان است. مصرف این نوع تنباکو حتی ممکن است مصرف کنندگان را به سوی نارسایی های تنفسی و حتی مرگ سوق دهد.

استفاده از فضولات حیوانی در تولید تنباکو، انواع آلودگی های قارچی، میکروبی و انگلی را وارد بدن انسان می کند.

کارخانه ها و کارگاه های تولیدی تنباکو که به صورت قانونی مجوز تولید را اخذ نموده اند، همواره تحت نظارت قرار می گیرند.

 تولید تنباکو با استفاده از فضولات حیوانی در کارگاه های زیرزمینی و به صورت مخفیانه صورت گرفته است.

در تهیه تنباکو مصرفی خود بسیار دقت کنید. گول زرق و برق محصول تولید شده را نخورید، ممکن است افراد سودجو از این طریق محصول تقلبی خود را بدون مشکل جلوه دهند.

حتماً از برند های مطمئن تولید تنباکو، این محصول را تهیه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۰۰ ، ۱۷:۰۱
فاطمه قهرمانی

آیا توتون و تنباکو فرقی دارند؟

توتون و تنباکو دوکلمه ای هستند که بسیار به جای هم یا در کنار هم استفاده می شوند. توتون و تنباکو موادی پرمصرف هستند که در سراسر جهان مصرف می شود.

آیا  توتون همان تنباکو است؟

توتون و تنباکو از نظر ترکیب شیمیایی تفاوتی ندارند. توتون وتنباکو هردو به دلیل وجود نیکوتین اعتیادآور هستند.

با این وجود تفاوت هایی میان توتون وتنباکو وجود دارد. در این مطلب سعی داریم به تفاوت های توتون و تنباکو بپردازیم.

توتون گیاه بومی آمریکای شمالی است. این گیاه از حدود 6000 سال پیش از میلاد مسیح در آمریکای شمالی و جنوبی رشد می‌کرده است. امروزه نیز این گیاه در سراسر جهان کشت می‌شود.

گیاه توتون، برگ هایی پهن، بزرگ و منفرد دارد و فاقد دمبرگ می باشد. گیاه توتون در فصل تابستان گل هایی به رنگ سفید، بنفش یا صورتی می دهد.

بذرگیاه توتون بسیار کوچک و بیضی شکل است و رنگی متمایل به قرمز تیره دارد.

مدت زمان لازم برای رشد این گیاه یک سال است. ارتفاع گیاه توتون به 2 متر و حتی بیشتر می رسد. بوی خاصی که از توتون به مشام می رسد به دلیل وجود نیکوتین است.

این گیاه در اکثر اقلیم های آب و هوایی رشد می کند ولی در آب و هوای گرم و مرطوب با کیفیت بیشتری رشد می کند.

دمای مورد نیاز برای رشد این گیاه، 20 درجه سانتیگراد می باشد.

گیاه توتون علاوه بر دودزا بودن خواص درمانی نیز دارد، زیرا این گیاه خلط آور، آرامش بخش، ضد اسپاسم، ادرار آور و بزاق آور است.

برگ توتون به صورت استعمال خارجی به منظور بهبود ناراحتی هایی نظیر نیش حشرات، برخی بیماری‌های پوستی، تورم ناشی از روماتیسم و درمان بواسیر نیز استفاده می‌شود.

اما تنباکو چیست و چه فرقی با توتون دارد؟

به برگ های خشک شده ی گیاه توتون، تنباکو گفته می شود. تنباکو در اشکال مختلف سیگار، سیگار برگ، توتون پیپ، تنباکو قلیان یا به صورت جویدنی مورد استعمال قرار می گیرد.

برگ توتون انواع مختلفی دارد. برگ توتون ویرجینا، باسما، برلی و ترکیش معروف ترینشان هستند.

برگ گیاه توتون، خشک و عمل آوری می شود و تحت عنوان تنباکو در ساخت محصولات دخانیاتی استفاده می شود.

تنباکو ماده‌‌ی دودزا موجود در سیگار، سیگار برگ، تنباکو قلیان و سایر محصولات تنباکو می باشد.

از سوختن تنباکو موجود در سیگار، پیپ و قلیان دودی حاصل می‌شود که حاوی مقدار زیادی نیکوتین است. نیکوتین ترکیب آلی نیتروژن دار است که درصد زیادی از ترکیب توتون وتنباکو را تشکیل داده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۰۰ ، ۱۶:۵۰
فاطمه قهرمانی

سیگار وینسون (winston)

سیگار یکی از پرمصرف ترین کالاها در سراسر جهان است.

بسیاری از مردم جهان فارغ از جنسیت، سن و موقعیت اجتماعی، برای سرگرمی یا کاهش استرس سیگار می کشند. به طوریکه  19 درصد از جمعیت جهان سیگار می کشند.

سیگار یا سیگارت، توتون و تنباکو خرد شده است که در کاغذ نازک پیچیده شده است.

توتون و تنباکو از قرن ها قبل به صورت های مختلف مورد استفاده قرار می گرفته است. توتون و تنباکو به صورت سیگار برگ، به روش جویدن و دم کردن مصرف می شده است.

اما تولید سیگار و استعمال توتون و تنباکو به شکل سیگار کشیدن، به قرن نوزدهم برمی گردد.

در این مقاله قصد معرفی یکی از سیگار های مشهور و محبوب جهان را داریم.

وینستون نام یک برند آمریکایی سیگار است که از سال 1954 عرضه شده است. سیگار وینستون یکی از مشهور ترین سیگار ها در جهان است.

این سیگار توسط شرکت آر.جی.رینولدز تولید شده است، همان سازنده ای که سیگارهای معروف Camel را در سال 1913 راه اندازی کرد.

نام این سیگار از منطقه وینستون سالم، کارولینای شمالی، اقتباس شده است. وینستون سالم، نام شهری است که رینولدز تجارت خود را از آنجا شروع کرده است.در سال 1874 کارخانه دخانیات آر.جی رینولدز در وینستون سالم، کارولینای شمالی، در ایالات متحده تاسیس شد.

سیگار وینستون با شعار "وینستون طعم خوب سیگار را دارد" عرضه شد و به یکی از بهترین برندهای سیگار تبدیل شد. این شعار به مدت طولانی در روزنامه ها ، مجلات ، رادیو و تبلیغات تلویزیونی حضور داشت.

سیگار وینستون اولین بار در منطقه نیو انگلند عرضه شد. اندکی پس از آن در بازار کلانشهر نیویورک عرضه شد و به تدریج توزیع آن به سایر مناطق کشور گسترش یافت.

تبلیغات وینستون بسیار موفقیت آمیز بود و از سال 1966 تا 1972 این سیگار را در مقام اول سیگارها قرار داد.

این سیگار به سرعت به یکی از مارک های پر فروش سیگار تبدیل شد. تا سال 1972 سیگار وینستون محبوب ترین و پرفروش ترین سیگار در جهان بود اما با گذشت زمان سیگار مارلبرو از آن پیشی گرفت.

سیگار مارلبرو از سال 1972 تاکنون سیگار شماره 1 و پرفروش ترین سیگار در جهان بوده است.

این سیگار علاوه بر آمریکا در بسیاری از کشورهای دیگر نیز موفقیت چشمگیری داشته است.

سیگار وینستون، اولین سیگار فیلتردار ارائه شده در ایالات متحده است.

این برند از سیگار از سال 1999 بخشی از شرکت تنباکو ژاپن می باشد.11111

طبق نظرسنجی انجام شده در سال 2001 برند وینستون، به عنوان ششمین محصول ارزشمند در جهان معرفی شده است.

سیگار وینستون از زمان تولید تاکنون موفق عمل کرده و همواره جزء ده برند معروف و محبوب سیگار بوده است.

 این برند از سیگار بسیار تنوع دارد و انواع آبی، قرمز، مشکی، اولترا، سیلور، پاور و XS از آن موجود می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ تیر ۰۰ ، ۲۰:۲۹
فاطمه قهرمانی

پیدایش سیگار

سیگار کشیدن برای بسیاری از مردم فارغ از جنسیت، سن و موقعیت اجتماعی، نوعی سرگرمی محسوب میشود.

سیگار یکی از پرمصرف ترین کالاها در سراسر جهان است. 19 درصد از جمعیت جهان سیگار می کشند.

اما این محصول که این گونه مردم را درگیر خود کرده است، چگونه پدید آمده است؟ اولین بار چه کسی سیگار را به شکل امروزی کشیده است؟

در این مقاله به پیدایش سیگار می پردازیم.

پیدایش سیگار به قرن نوزدهم بر می گردد. سیگار در قرن نوزدهم توسط یک فرد نظامی در ارتش فرانسه و در زمان جنگ اختراع شد. هنگامی که تنها پیپ این فرد نظامی فرانسوی شکسته شد، او کاغذی را از کیسه باروتی که با خود حمل کرده بود برداشت. سپس توتون ها را داخل کاغذ پر کرد تا سیگار بکشد.

گفته می شود در سِویا متکدیان از سیگار برگ و پیپ های افراد ثروتمند توتون و تنباکو خارج می کردند و این توتون ها را برای استعمال کردن در کاغذ می پیچیدند.

قبل از پیدایش سیگار، توتون و تنباکو از قرن ها قبل مورد استفاده قرار می گرفت. بومیان آمریکا و مردم کشورهای دیگر از مدت ها قبل توتون و تنباکو را به شکل های مختلف مصرف می کردند. توتون و تنباکو به صورت سیگار برگ، به روش جویدن و دم کردن مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در ایالات متحده تولید و ساخت سیگار از سال 1860 آغاز شد. در آن زمان سیگار ها به صورت دستی تولید می شد که کاری پرهزینه بود.

 پیدایش سیگار صنعت دخانیات را به سمت تولید و عرضه بیشتر این محصول سوق داد.

از سال 1865 سیگارها به منظور فروش و کسب درآمد ساخته می شد. از آن پس میزان سیگار کشیدن در سراسر جهان به طور گسترده‌ای افزایش ‌یافت.

در سال 1883 هنگامی که دستگاه سیگار پیچ اتوماتیک توسط پسر هیجده ساله ای به نام جیمز ساخته شد،  در ساخت سیگار انقلابی ایجاد شد. این امر به کاهش هزینه تولید و افزایش حجم تولیدی کمک نمود.

 توسعه صنعت تولید سیگار باعث شد تا سیگار به سرعت به یک محصول اصلی دخانیات در ایالات متحده تبدیل شود.

سپس سیگارهای فیلتر شده برای محافظت از سلامتی معرفی شدند. امروزه بیش از 90 درصد سیگارهای فروخته شده در سراسر جهان فیلتر دارند. این فیلترها معمولاً از استات سلولز ساخته می شوند و قابل تجزیه در محیط زیست نیستند.

از سال 1970 شرکت های دخانیاتی اقدام به تولید سیگارهای لایت و سبک کرند. شرکت تنباکو ژاپن اولین شرکتی بود که سیگار لایت و سبک عرضه کرد.

در ادامه صنعت سیگار و فیلترسازی به تولید فیلترهای طعم دار و خنک کننده رو آوردند. استفاده از این فیلترها باعث جذب بیشتر مشتریان شده است.

با پیدایش سیگار یک صنعت چند میلیون دلاری متولد شد. امروزه بازار پر از مارک های مختلف سیگاراست.

در حال حاظر سیگار جز مواد پر خرید و فروش در جهان است. 15 میلیارد دلار روزانه در سراسر جهان صرف خرید سیگار می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۰۰ ، ۱۸:۰۰
فاطمه قهرمانی