وظایف ما دانش آموزان در برابر مذاکرات 1+5

مواد اولیه و اسانس تنباکو

چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۳۸ ب.ظ

مواد اولیه و اسانس تنباکو

در ساخت تنباکو میوه ای از مواد اولیه و اسانس تنباکو و سایر مواد افزودنی استفاده می شود.

تنباکو میوه ای مورد استفاده در قلیان، ترکیبی از مواد اولیه و اسانس تنباکو، گلیسیرین، گلوکز، ملاس و آب می باشد.

انتخاب نوع مواد اولیه تنباکو در کیفیت محصول نهایی به شدت تأثیر می گذارد. تولیدکنندگان تنباکو میوه ای معمولاً استفاده از مواداولیه با کیفیت و تکنولوژی مدرن را در دستورکار خود قرار می دهند.

توتون مورد استفاده در ساخت تنباکو میوه ای، برگ توتون ویرجینا است. گاهی اوقات در ترکیب تنباکو میوه ای و معسل علاوه بر برگ توتون ویرجینا از توتون های شرقی نیز استفاده می کنند.

در ترکیب تنباکو میوه ای، ملاس به عنوان شیرین کننده استفاده می شود. ملاس از نیشکر درست می شود. جایگزین های دیگری مانند عسل وشربت ذرت نیز وجود دارد، ولی استفاده از ملاس رایج تر است.

ملاس، طعم دهنده های تنباکو را جذب می کند و به ترکیب تنباکو میوه ای، یکنواختی می بخشد.

گلیسیرین جز دیگری از تنباکو میوه ای است که مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده یک عامل عالی برای طعم دهنده سازی است. گیلیسیرین برگ توتون را مرطوب نگه می دارد. گلیسیرین همان چیزی است باعث تولید ابرهای غلیظ دودی در هنگام قلیان کشیدن، می شود. در ترکیب تنباکو میوه ای 10 تا 20 درصد گیلیسیرین استفاده می شود. برای تولید تنباکو میوه ای باکیفیت باید گیلیسیرین به خوبی در تنباکو نفوذ کند.

ماده نهایی، اسانس تنباکو و طعم دهنده است که به ترکیب تنباکو میوه ای افزوده می شود. برخلاف برخی دیگر از انواع دخانیات مانند سیگار برگ و سیگار ، یکی از ویژگی های اصلی تنباکو میوه ای و معسل، عطر و طعم آن است.

 به طور سنتی، تنباکو قلیان با استفاده از میوه های خشک طعم دار می شد. برخی از رایج ترین طعم دهنده ها لیمو، سیب، انگور و نعناع بودند.

امروزه از اسانس ها و طعم دهنده های زیادی در تنباکو قلیان استفاده می شود. صدها طعم دهنده و اسانس تنباکو در دسترس تولیدکنندگان تنباکو میوه ای می باشد. اسانس تنباکو به مواد اولیه تنباکو افزوده می شود تا با کاهش تلخی، طعم و مزه‌ی این محصولات را بهبود ببخشد. اسانس تنباکو طعم و بوی ملایم و شیرینی به تنباکو می بخشد و همین باعث جذابیت این محصول می شود. تنباکو میوه ای یکی از پرطرفدار ترین و جذاب ترین محصولات تنباکو در میان جوانان می باشد.

شرکت ماشین سازی و بسته بندی دخانیات تهران تکنیک، در کنار فعالیت های دیگر خود واردات مواد اولیه تنباکو را نیز بر عهده دارد. این شرکت به سراسر ایران و کشورهای هم جوار در این زمینه خدمت رسانی می کند.

 

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی