وظایف ما دانش آموزان در برابر مذاکرات 1+5

۲۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

ساخت تنباکو

برای ساخت محصولات تنباکو باید در وهله اول برگ توتون و تنباکو توسط کشاورزان پرورش یابد. تولید کنندگان باید برگ توتون و تنباکو را خریداری نموده و به محصول دخانیاتی مطلوب تبدیل کنند. در فرآیند ساخت تنباکو، تهیه مواد اولیه باکیفیت یکی از اساسی ترین گام ها می باشد. انتخاب ترکیب توتون و تنباکو مناسب برای تولید تنباکو نیازمند دانش دقیق می باشد. مارک های دخانیاتی برتر از ترکیب بهترین توتون ها و تنباکو ها در ساخت محصولات دخانیات خود استفاده می کنند.

 تولیدکنندگان محصولات تنباکو برای بدست آوردن حداکثر سود از محصولات خود تلاش می کنند. استانداردهای جهانی با رعایت بهداشت عمومی، فرآیند ساخت تنباکو را کنترل می کنند.

صنعت جهانی دخانیات متشکل از تمامی افرادی است که در زمینه پروش، تولید و ساخت تنباکو، حمل و نقل، تبلیغات و غیره فعالیت می کنند. ارزش اقتصادی محصولات تنباکو بسیار زیاد است. صدها میلیارد دلار سالانه صرف ساخت و عرضه محصولات تنباکو می شود. مقدار بسیار کمی از این هزینه ها صرف خود توتون و تنباکو می شود. بیشتر هزینه های مربوط به ساخت تنباکو، صرف کاغذ و فیلتر سیگار و بسته بندی محصولات تنباکو می شود. تقریباً دو میلیون نفر در زمینه ساخت و تولید محصولات تنباکو مشغول به کار هستند. دو سوم از این افراد در چین، هند و اندونزی هستند.

در ساخت تنباکو، صدها ماده شیمیایی، به توتون و تنباکو اضافه می شوند. برای مثال در ساخت تنباکو معسل علاوه بر توتون و تنباکو از موادی دیگری مانند گیلیسیرین، اسانس تنباکو، ملاس و سایر مواد شیمیایی استفاده می شود. در ساخت سیگارها که پرمصرف ترین محصول تنباکو می باشد، علاوه بر توتون و تنباکو از کاغذ سیگار و فیلتر سلولزی استفاده می شود.

برای ساخت محصولات تنباکو علاوه بر هزینه برای مواد اولیه تنباکو ، هزینه های دیگری از جمله هزینه حمل و نقل ، بسته بندی و مالیات ها وجود دارند.

امروزه توتون و تنباکو را تقریباً در تمام نقاط جهان پرورش می دهند. صادرات و واردات مواد اولیه تنباکو نیز در مقیاس زیاد انجام می شود. در سال 2019، مواد اولیه تنباکو با  10.7 میلیارد دلار، 307 امین محصول معامله شده در جهان بوده است. تجارت مواد اولیه تنباکو 059/0 درصد از تجارت جهانی را شامل می شود.

علاوه بر تأمین مواد اولیه با کیفیت، وجود تجهیزات با کارایی بالا نیز برای ساخت تنباکو مرغوب لازم است.

تجهیزات خط تولید تنباکو اگر از کارایی بالایی برخوردار باشند،تولید و ساخت تنباکو با کیفیت را تاحدود زیادی تضمین می کنند. پس تأمین مناسب تجهیزات خط تولید تنباکو از اهمیت بسیاری برخوردار است. وجود تجهیزات بهینه در خط تولید تنباکو، تولید و ساخت تنباکو را در مسیر درست مشایعت می کند.

تمامی مراحل ساخت تنباکو، از شروع ماجرا با پرورش و عمل آوری برگ توتون و تنباکو تا انتهایی ترین مرحله که بسته بندی تنباکو است، توانایی و دقت بالایی را می طلبد.

بسته بندی، یک جز اساسی در تولید و ساخت محصولات تنباکو می‌باشد. بسته بندی تنباکو، محصول در شرایط مناسب نگهداری می کند. علاوه بر این بسته بندی تنباکو، اطلاعاتی را در مورد محتوای محصول ارائه شده و مواد تشکیل دهنده آن فراهم می‌کند.

صنایع ماشین سازی دخانیات تهران تکنیک و بسته بندی تهرانی تنباکو، مجموعه ای تخصصی است که واردات و صادرات مواد اولیه تنباکو را در کنار فعالیت های دیگر خود بر عهده دارد. مجموعه صنعتی تهرانی تنباکو، یکی از سازندگان تجهیزات خط تولید تنباکو می باشد.این مجموعه صنعتی، نصب و راه اندازی خط تولید کارخانه های تولید تنباکو میوه ای و معسل را برعهده داد. شرکت تهرانی تنباکو به سراسر ایران و کشورهای هم جوار در این زمینه ها خدمت رسانی می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۰:۴۶
فاطمه قهرمانی

انواع برگ توتون

برگ توتون انواع مختلفی دارد. دراینجا به معرفی برخی از انواع معروف برگ توتون و تنباکو  می پردازیم:

برگ توتون ویرجینیا در ایالات ویرجینیا، کارولینا، جورجیا و فلوریدای آمریکا می‌روید. برگ توتون ویرجینا برگ‌های روشن و شیرینی دارد.این نوع از توتون رایج ‌ترین نوع توتون است که در ساخت سیگار از آن استفاده می‌شود. بیشتر حجم این توتون به شکل مصرف داخل پیپ مورد استعمال قرار میگیرد. برای آماده‌ کردن سریع ‌تر این توتون، آن را حرارت می ‌دهند تا برای رسیده ‌شدن زمان کمتری لازم باشد. 

  تنباکو ویرجینا برخلاف تنباکو برلی که دارای روغن بالا و قند پایین می‌باشد، حاوی  قند بالا و روغن پایین است. بیش از 100 نوع مختلف از توتون ویرجینیا داریم که هرکدام دارای خواص منحصر به خود مانند محتوای نیکوتین ، شکر ، ضخامت برگ ، رنگ و غیره هستند. توتون ویرجینا در مقایسه با سایر توتون ها رنگ روشن تر و مقدار قند و نیتروژن بیشتری دارد.

 

توتون برلی یکی از توتون های سبک است که اولین بار توسط کشاورزی از اوهایو کشت شد.توتون برلی سبک و طلایی است و در هوا خشک می‌شود. توتون برلی در مقایسه با سایر توتون ها رنگ روشن تری دارد. توتون برلی در رنگ‌های قهوه‌ای روشن و شکلاتی موجود می‌باشد.

 توتون برلی برخلاف توتون ویرجینا روغن بالا و قند پایینی دارد.توتون برلی، حاوی 1.5 تا 3 درصد نیکوتین و کمتر از 1 درصد شکر می‌باشد. مقدار شکر و نیکوتین در انواع مختلف توتون و تنباکو برلی متفاوت می باشد. طعم تلخی و تندی آن با کمبود شکر توجیه می‌شود. معمولاً به توتون برلی شکر اضافه می‌شود تا طعم تند و تلخی آن کاهش یابد. توتون برلی به عنوان پایه ای برای تنباکوهای طعم دار استفاده می شود. این نوع از توتون با انواع دیگر توتون و تنباکو ترکیب می‌شود تا دودی مخلوط، ملایم و خوش طعم ایجاد شود.

توتون برلی به همراه تنباکو و توتون شرقی  در تولید سیگار استفاده می‌شود. تنباکو برلی توسط افراد سیگاری که از دود زیاد و ناملایم لذت می‌برند،مصرف می‌شود.

 

لاتاکیا نام برگ توتون خاصی نیست. توتون لاتاکیا طی فرآیندی روی توتون ها بوجود می آید. این توتون با دود سوختن چوب درخت کاج یا بلوط فرآوری می شود. این فرآیند باعث تیره تر شدن توتون می شود و عطر و طعم خاصی را به آن می بخشد. توتون لاتاکیا در اصل در سوریه تولید می شده است. نام این توتون از بندر لاذقیه (محل تولید آن) برگرفته شده است. این توتون به طور عمده در قبرس نیز تولید و فرآوری می شود.

توتون لاتاکیا بوی دودی و تندی دارد و در ترکیب های کلاسیک آمریکایی و توتون های پیپ انگیلیسی استفاده می شود.

 

توتون های بومی منطقه مدیترانه شرقی تحت عنوان توتون ترکیش یا اورینتال شناخته می شوند. توتون ترکیش در ترکیه ، یونان ، بلغارستان و مقدونیه شمالی رشد می کند.

 توتون ترکیش رایحه زیاد و قند بالایی دارد. توتون ترکیش متنوع ترین نوع توتون است. تنباکو باسما معروف ترین نوع توتون ترکیش می باشد. توتون ترکیش به همراه توتون لاتاکیا در ترکیب توتون پیپ انگیلیسی استفاده می شود. سیگارهای آمریکایی از ترکیب توتون برلی، ویرجینا و ترکیش استفاده می کنند. توتون ترکیش از توتون ویرجینا سنگین تر است.

توتون پریک ((Perique درمحله سنت جیمز لوئیزیانا تولید می شود. از نوعی توتون برلی برای تولید آن استفاده می شود. شیره برگ توتون تحت فشار زیاد گرفته و تخمیر می شود و طی فرآیندی با برگ توتون ترکیب می شود. این فرآیند چندین بار تکرار می شود تا در نهایت توتونی به رنگ قهوه ای تیره مایل به قرمز تولید می شود. توتون پریک طعم شیرین و تندی مانند ترکیب آلوچه و فلفل دارد. توتون پریک در ترکیب با توتون های دیگر نیز زیاد استفاده می شود.

 

توتون کاوندیش طی فرآیند خاصی تولید می شود. نام کاوندیش بیشتر به فرآیند تولید توتون اشاره می کند.

توتون کاوندیش اولین بار در قرن شانزدهم توسط توماس کاوندیش که به ویرجینا سفر کرده بود، بوجود آمده است.  توتون کاوندیش معمولاً از توتون های برلی و ویرجینا ساخته می شود. ولی از هرنوع ترکیب دیگری نیز می شود استفاده کرد. توتون کاوندیش از اضافه کردن طعم دهنده، فشرده سازی و حرارت دادن برگ توتون تولید می شود. فقط کافی مقداری توتون از هر نوعی با مقداری شکر مخلوط شده و طی فرآیند کاوندیش با گرما ، بخار و فشار به توتون کاوندیش تبدیل شود.توتون کاوندیش طعم شیرین و ملایمی دارد.

 

توتون مریلند، برگ های بسیار بزرگی دارد. این توتون در هوا خشک می شود و به رنگ آن قهوه ای مایل به قرمز در می آید.توتون مریلند فوق العاده ملایم است که این خاصیت باعث استفاده زیاد از آن در تولید سیگار شده است. از توتون مریلند بیشتر در ترکیب با سایر توتون ها استفاده می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۱:۰۱
فاطمه قهرمانی

سیگار کمل (Camel)

کمل یکی از شناخته شده ترین مارک های سیگار در سراسر جهان است. کمل یک برند تجاری سیگار آمریکایی است. در سال 1874 کارخانه دخانیات آر.جی رینولدز در وینستون سالم، کارولینای شمالی، در ایالات متحده تاسیس شد. اولین محصول آن و اولین سیگار تولید شده در صنعت دخانیات آمریکا در سال 1913 در بازار ظاهر شد. رینولدز از نام عجیب کمل (شتر) برای محصول خود استفاده نمود.

کمل یکی از نخستین سیگارهای بسته بندی شده است، که در سال 1913 از سلفون برای حفظ رطوبت، عطر و طعم سیگار استفاده می کرد. در حال حاظر مالکیت این برند تجاری در ایالات متحده در اخیار شرکت تنباکو آر.جی.رینولدز و در خارج از ایالات متحده در اختیار تنباکو ژاپن است.در سال 1999، رینولدز مارک تجاری کمل را به تنباکو ژاپن فروخت.

سیگار کمل اولین سیگار آمریکایی است که به بازار معرفی شده و توانسته دهه ها موفقیت و محبوبیت خود را جشن بگیرد. کمل در بازار رقابتی دخانیات عملکرد خوبی داشته و چهارمین برند بزرگ سیگار در ایالات متحده است. 12.5 درصد از سهم بازار در ایالات متحده در اختیار سیگار کمل است.

رینولدز هم تاجری موفق و هم بازاریابی با استعداد در زمینه دخانیات است که بسیار مورد احترام است. پدر رینولدز نیز کشاورز توتون در ویرجینا بود. رینولدز علاوه بر سیگار در زمینه تولید تنباکو جویدنی با بسته بندی های جذاب نیز موفق بوده است.

 در ساخت سیگار کمل به تقلید از سیگارهای مصری از تنباکو ترکیه ای استفاده می شد. رینولدز قیمت محصولات خود را زیر قیمت رقبا قرار داد و طی یک سال، 425 میلیون بسته سیگار فروخت. سیگار های کمل معمولاً از ترکیب توتون و تنباکو ترکی و تنباکو ویرجینا ساخته می شوند. ترکیب توتون و تنباکو ترکی و تنباکو ویرجینا لقب آمیزه ی آمریکایی را گرفته است.

سیگار کمل یکی از رایج ترین سیگارهایی است که در اروپا یافت می شود.در طی جهانی دوم سیگار کمل توسط سربازهای آمریکایی به اروپا آمد.در طول جنگ جهانی دوم سیگار کمل به همراه سیگارهای Lucky Strike  و Chesterfield برای سربازان آمریکایی تولید می شد.

سیگار کمل خط تولید خود را گسترش داد و در سال 1969، سیگارهای فیلتردار کمل را به بازار عرضه کرد.

سیگار کمل،تبلیغات بسیار قوی ای دارد. رینولدز مبالغ زیادی را صرف تبلیغات سیگار کمل می کند. خانم ها نیز در تبلیغات سیگار کمل حضور پیدا کرده اند. در تبلیغات تلویزیونی بازیگران، ورزشکاران و مجریان مشهوری ادعا کرده اند که سیگار کمل را به مارک های دیگر سیگار ترجیح می دهند، زیرا ملایم و خوش طعم است.حتی در یکی از این تبلیغات ادعا می شد که پزشکان بیش از سیگارهای دیگر سیگار کمل می کشند.

 در حال حاضر بسیاری از ستاره های هالیوود و سیاستمداران، سیگار کمل را ترجیح می دهند.سیگار کمل یکی از سه مارک سیگار محبوب در میان جوانان می باشد. 15 درصد از جوانان سیگاری سیگار کمل را ترجیح می دهند.

سیگار کمل یکی از سیگارهای پرطرفداران در سراسر دنیا است و استانداردی جهانی برای صنعت دخانیات محسوب می شود.

 سیگار کمل در ایران نیز، محبوبیت زیادی به ویژه در میان زنان دارد. سیگار کمل انواع مختلفی دارد. این سیگار در رنگ های  زرد، نقره‌ای، سفید، آبی، مشکی موجود است. سیگار Camel Classic با پاکت آبی و سیگار Camel Light با پاکت زرد رنگ دو نوع رایج از سیگار کمل هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۰:۳۹
فاطمه قهرمانی

سیگار مارلبرو(Marlboro)

مارلبرو نامی آشنا برای طرفداران محصولات دخانیات به ویژه سیگار  است. اگر به دنبال ارزشمندترین برندهای تجاری باشید حتماً با نام مارلبرو مواجه می شوید.

 مارلبرو یک برند تجاری آمریکایی سیگار است.در حال حاضر برند مارلبرو متعلق به شرکت فیلیپ موریس(Philip Morris Int) می باشد.

 این نام تجاری در سال 1908 ثبت شده است. مارلبرو از نام یک خیابان در لندن گرفته شده است که کارخانه بریتانیایی فیلیپ موریس در آنجا واقع است. در سال 1924 سیگارهای مارلبرو به بازار عرضه شدند. این سیگار ابتدا به عنوان سیگارهای لوکس آمریکا به بازار عرضه شدند. ریچموند ،ویرجینا، محل بزرگترین کارخانه تولیدی سیگار مارلبرو است.

سیگار مارلبرو در ابتدا با هدف جذب خانم ها به دنیای دخانیات در بازار متولد شد. از سال 1930، این سیگار با شعار ملایم مثل ماه می به عنوان یک سیگار زنانه ارائه شد و تبلیغات بیشتری صورت گرفت. با این حال، از ابتدا این برند تجاری مورد علاقه خانم ها بود. یکی از ویژگی های سیگارهای مارلبرو در آن زمان سر قرمز رنگ آن ها بود.

قبل از جنگ جهانی دوم فروش سیگار مارلبرو در ایالات متحده راکد بود. کمتر از 1 درصد از فروش دخانیات مربوط به این برند تجاری بود. در آن برهه زمانی سه مارک تجاری Camel،Lucky Strike  و Chesterfield بازار را در اختیار گرفته بودند. این سه مارک تجاری در جنگ جهانی برای سربازان آمریکایی سیگار تولید می کردند. این سه برند پس از جنگ نیز فروش خود را ادامه دادند.

از سال 1950 فیلیپ موریس و سایر شرکت های دخانیاتی اقدام به تولید سیگارهای فیلتردار کردند.

 از اوایل دهه 1960 تبلیغات سیگار مارلبرو به سمت ترویج سیگار مارلبرو در میان مردان تغییر موضع داد. مارلبرو شعار تبلیغاتی خود را تغییر داد و با شعار کابوهای تنومند با عنوان مردان مارلبرو شروع به تولید کرد. در این زمان مارلبرو توانست بازار دخانیات را بدست بگیرد.

در سال 1972 مارلبرو پرفروش ترین مارک دخانیات در جهان شد. بخشی از افزایش سهم بازار سیگار مارلبرو، بدلیل تولید سیگار ملایم، معطر و شیرین به واسطه افزودن آمونیاک می باشد.

 از سال 1972تاکنون، سیگار مارلبرو پرفروش ترین مارک سیگار در جهان بوده است. سیگار مارلبرو 40 درصد از سهم بازار آمریکا را در اختیار دارد. فعالیت های تبلیغاتی سیگار مارلبرو را به سیگار شماره 1 جهان تبدیل کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۰:۲۹
فاطمه قهرمانی

تنباکو بدون دود چیست؟

تنباکو بدون دود به دسته ای از محصولات دخانیات که دود نمی شوند نسبت داده می شود. تنباکو بدون دود، محصول غیرقابل احتراق توتون و تنباکو است. تنباکو بدون دود از طریق جویدن استنشاق کردن و یا بلعیدن، نیکوتین موجود را به مصرف کننده می رساند.

انواع مختلف محصولات تنباکو بدون دود در سراسر جهان مصرف می شوند. این محصولات صدها سال است که وجود دارند. از دهه 1970 که بازیکنان بیس بال شروع به استفاده از تنباکو بدون دود کردند، این محصولات در ایالات متحده محبوبیت بیشتری پیدا کرد.در آمریکا شمالی، اروپا، هند، برخی از کشورهای آسیایی و در قسمت هایی از آفریقا سابقه مصرف تنباکو بدون دود وجود دارد.

ابتدا تصور می شد که تنباکو بدون دود جایگزین سالم تری برای سیگار است. به دلیل ممنوعیت استعمال سایر محصولات دخانیات برخی از افراد به تنباکو بدون دود روی آوردند.

تنباکو بدون دود به دو دسته اصلی تنباکو جویدنی و اسناف یا انفیه ( (Snuff تقسیم می شود. تنباکو بدون دود بین لثه و گونه یا لب قرار می گیرد و نیکوتین از طریق بافت های دهان جذب می شود.

Snuff، برگ توتون و تنباکو ریز یا آسیاب شده است. Snuff به صورت خشک، مرطوب یا در بسته بندی به شکل چای کیسه ای ارائه می شود. نوع خشک آن از طریق بینی استنشاق و به داخل کشیده می شود. در آمریکا نوع خشک آن محبوبیت دارد و به آن اسنوز (Snus) گفته می شود.

تنباکو جویدنی، برگ توتون و تنباکو در ابعاد درشت تر نسبت به اسناف ( (Snuff است که حالت برگ شل، شاخه ای یا پیچ خورده دارد. تنباکو جویدنی باید با دندان خرد شود تا عطرو طعم و نیکوتین آن آزاد شود. این محصول تنباکو از طریق جویدن مصرف می شود و بلعیده نمی شود. تنباکو جویدنی در بسته بندی کاغذی یا قوطی های کوچک تولید می شود. تنباکو بدون دود بسته به نوع آن پس از مصرف از دهان خارج می شود یا بلعیده می شود. نوعی دیگر از تنباکوهای بدون دود توتون و تنباکو حل شدنی می باشد که داخل دهان حل می شود و به طور کامل مصرف می شود. تنباکو قابل حل، در بسته بندی های جذابی ارائه می شود و مورد توجه جوانان قرار گرفته است. تنباکو قابل همانند آب نبات هستند و به آرامی در دهان حل می شوند.

 تنباکو بدون دود به دلیل دارای طعم هایی مانند دارچین، وانیل، سیب و توت است. وجود طعم ها نیز ممکن است جوانان را بیشتر مجذوب کنند. محصولات تنباکو بدون دود انواع و روش های تولید مختلفی دارد به همین دلیل، هرکدام ترکیب شیمیایی، سطح نیکوتین و طعم متفاوتی دارند.

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۰:۱۵
فاطمه قهرمانی

رابطه میان هالیوود و دخانیات

نقش هالیوود در اپیدمی جهانی دخانیات همیشه مورد توجه بوده است. شرکت های دخانیات همواره بدنبال منافع خود در هالیوود بوده اند.این شرکت ها محصولات دخانیات خود را در موقعیت های مثبت و جذاب قرار می دهند. با این کار بینندگان را  به استفاده از دخانیات ترغیب می کنند. همچنین، برای بازاریابی محصولات دخانیات عکاسان را به گرفتن عکس بازیگران مشهور که از مارک های تجاری این شرکت ها استفاده می کنند،ترغیب می کردند.

بین تصویر سیگار کشیدن در فیلم ها و هالیوود و شروع سیگار کشیدن در میان جوانان رابطه علنی وجود دارد. هرچه جوانان سیگار کشیدن را روی پرده سینما بیشتر مشاهده کنند، احتمال شروع سیگار کشیدن بیشتر است. جوانانی که به شدت در معرض تصاویر سیگار کشیدن قرار دارند تقریباً دو تا سه برابر احتمال ابتلا به سیگار کشیدن در مقایسه با جوانانی که کمتر در معرض این تصاویر خطر قرار می گیرند. بازاریابی دخانیات روی صفحه در فیلم ها و تلویزیون باعث افزایش مصرف دخانیات می شود. حتی ممکن است تصاویر سیگارکشیدن، باعث بازگشت کسانی که ترک کرده اند شود. با این وجود غیبت صنعت دخانیات در هالیوود ناممکن است.

سلبریتی های زیادی سیگار می کشند!

اگرچه سیگار کشیدن ممکن است مثال خوبی برای کودکان و طرفداران نباشد، اما افراد مشهور زیادی سیگار می کشند. از بازیگران گرفته تا نوازندگان و ورزشکاران سیگار می کشند. برخی از افراد مشهور سعی در پنهان کردن عادت سیگار کشیدن خود را دارند.

از افراد سیگاری معروف می توان به لیدی گاگا و زین مالک اشاره نمود. امیلی بلانت و کریستن استوارت دو بازیگر زن سیگاری معروف هستند. اغلب بازیگران زن مشهور در حال سیگار کشیدن توسط پاپارتزی ها شکار می شوند.گفته می شود دی کاپریو نیز در لیست افراد مشهور سیگاری قرار دارد. برخی از این افراد برای رفع استرس و کاهش فشار کاری سیگار می کشند. برخی از خوانندگان برای معتقدند سیگار به آواز آنها کمک می کند. کریس براون خواننده معروف آمریکایی است که همواره سیگار می کشد. این خواننده حتی ترانه ای به نام بگذار سیگار بکشم (let's smoke) منتشر کرده است. بازیگران معروف مانند اوا مندس و مایلی سایرس نیز سیگار می کشند. شاید متعجب شوید اگر بدانید که جسیکا آلبا و بریتنی اسپیرز نیز سیگاری هستند!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۹:۰۵
فاطمه قهرمانی

چین بزرگترین بازار سیگار برگ کوبایی شد.

شرکت هابانوس((Habanos، برخلاف روند سال های گذشته جشنواره ای برگزار نمی کند. در نتیجه، رویداد مجازی ای در سه روز برگزار می شود. در جریان این رویداد  معاون تجاری هابانوس طی کنفرانس ممطبوعاتی مجازی، خبری را اعلام کرد. وی گفت برای اولین در تاریخ چین به بازار شماره 1 سیگار برگ کوبایی تبدیل شده است.

در سال 2019، اسپانیا بازار شماره 1 سیگار برگ کوبایی بود. چین نیز در رتبه ی دوم قرار داشت.با این حال، رشد فروش در چین تسریع شده است. طی 6 سال گذشته فروش سیگار برگ کوبایی در این کشور، بیش از 50 درصد افزایش یافته است. بر اساس گزارش هابانوس در سال گذشته فقط تقاضای سیگار برگ کوبایی در چین، 5 درصد رشد داشته است.

اگرچه چین در رتبه 1 بازار سیگار برگ کوبایی قرار گرفته است، اروپا همچنان بزرگترین منطقه برای سیگار برگ کوبایی می باشد. طبق گفته گونزالس، معاون تجاری هابانوس، در سال 2020، 60 درصد از فروش هابانوس در اروپا بوده است.

اسپانیا در حال حاضر به دومین بازار ارزشمند سیگار برگ کوبایی تبدیل شده است. فرانسه، آلمان و سوئیس نیز به ترتیب در کنار چین و اسپانیا، پنج بازار برتر سیگار برگ کوبایی را تکمیل می کنند. در سال گذشته، با وجود ویروس کووید 19 در آسیا رشد 10 درصدی فروش سیگار برگ کوبایی وجود داشته است. آسیا پیشرو ترین بازار سیگار برگ کوبایی بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۸:۵۹
فاطمه قهرمانی

تفاوت سیگار و سیگار برگ

 پیشینه‌ی دقیقی در مورد سیگار کشیدن وجود ندارد. اما مستنداتی وجود دارد که نشان می دهد در قرن دهم افرادی برگ های تنباکو را به شکل سیگار درآورده و می کشیده اند.

سیگار و سیگار برگ دو محصول دخانیات رایج هستند.میلیون ها نفر در جهان برای دریافت دوز روزانه خود، سیگار و سیگار برگ می کشند. سیگار و سیگار برگ گاهاً به دلیل ماهیت مصرفی باهم اشتباه گرفته می شوند. شاید اگر از شما بپرسند تفاوت سیگار و سیگار برگ در چیست؟ پاسخ خاصی نداشته باشید. شاید اولین تفاوتی که به نظر برسد تفاوت در اندازه سیگار و سیگار برگ باشد. اندازه سیگار برگ بزرگتر از سیگار می باشد. سیگار و سیگار برگ در کنار ویژگی مشترکی که هردو برای استعمال دخانیات دارند، کاملاً متفاوت هستند. این تفاوت از نظر اندازه، طعم و بو، طریقه استعمال، میزان نیکوتین و حتی فرهنگی قابل مشاهده می باشد. سیگار و سیگار برگ هردو دارای مقادیر زیادی نیکوتین هستند. ولی یک سیگار برگ در مقایسه با سیگار مقدار بیشتری نیکوتین دارد. به طوری که یک سیگار برگ حاوی 100 تا 200 میلی گرم می باشد، در حالی که یک پاکت 20 عددی سیگار این مقدار نیکوتین را دارد.سیگار برگ توتون و تنباکو مرغوبی است که داخل برگ تنباکو پیچیده شده است. سیگار برگ کاملا توتون است در حالی که سیگار توتون و تنباکویی است که در داخل کاغذ سیگار قرار دارد. برخلاف سیگار برگ در انتهای سیگار از فیلتر استفاده می شود. یکی دیگر از تفاوت های سیگار برگ و سیگار در دود آن ها است. دود سیگار برگ کاملاً استنشاق نمی شود در نتیجه تحریک کننده است. افرادی که سیگار می کشند دود سیگار را به طور کامل استنشاق می کنند.این موضوع می تواند دلیل بروز کمتر بیماری های ریوی در افرادی که سیگار برگ مصرف می کنند در مقایسه با افراد سیگاری باشد. کشیدن یک سیگار معمولی کمتر از 10 دقیقه طول می کشد. این در حالی است که کشیدن یک سیگار برگ30 تا 60 دقیقه به طول می انجامد.

به ندرت مشاهده می شود سیگار ها در طول متفاوت باشند اما سیگار برگ ها علاوه بر عرض در طول نیز متفاوت هستند. همچنین، بو و مزه ی سیگارها معمولا مشابه هستند و در سنگینی و سبکی متفاوت هستند.در سیگار برگ طعم و بوهای متفاوت اعم از آلبالو، وانیل، قهوه ساده و موکا وجود دارد.

کشیدن سیگار برگ در مقایسه با سیگار پیچیده تر است همچنین قیمت آن گران تر است. این موضوع باعث می شود که سیگار ارجحیت بیشتری در میان مردم داشته باشد.

مصرف سیگار برگ در ایالت متحده بیشتر از سایر نقاط جهان است. 2/2 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده سیگار برگ می کشند. همچنین، محبوبیت سیگار برگ در میان مردان بیشتر از زنان می باشد. سیگار برگ در کاریکاکتورها نیز ثروت و سرمایه را به تصویر می کشد. در جشن های خاص نیز سیگار برگ کشیده می شده است. 21 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده سیگار می کشند که این میزان در حال کاهش می باشد.

در اکثر فیلم های گانگستری نقش اصلی همواره سیگار برگ بر لب دارد. شاید با فکر کردن به سیگار برگ به سرعت تصویر وینستون چرچیل در ذهن هرکسی هویدا شود. وجود تصویر سیگار برگ در سینمای هالیوود باعث شده تا مصرف سیگار برگ در جهان به ویژه در میان ثروتمندان افزایش یابد. امروزه سیگار برگ کوبا شناخته شده ترین سیگار برگ در سراسر جهان می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۸:۵۴
فاطمه قهرمانی

تنباکو نخلا

تنباکو نخلا قدیمی ترین و دودی ترین تنباکو میوه ای در جهان است. کارخانه تنباکو نخلا در سال 1913 توسط صالح محمد البیاری تأسیس شد. این کارخانه در شبین الکوم مصر قرار دارد. تنباکو تولیدی در کارخانه نخلا، تنباکو معسل می باشد این تنباکو از ترکیب با ملاس، گیلیسیرین و اسانس ها تولید می شود. تنباکو نخلا سنگین، خوش طعم و مقرون به صرفه می باشد.طعم های نخلا به اندازه ی تنباکو های fantasia و starbuzz شیرین نمی باشد. بسیاری از افرادی که قلیان می کشند طرفدار تنباکو نخلا هستند.تنباکو نخلا از سایر تنباکو ها تولیدی معروف تر است. نخلا یکی از پادشاهان همیشگی بازار تنباکو است.تنباکو نخلا با ارائه طیف گسترده ای از سبک ها و طعم ها ، بدون شک یکی از بهترین مارک ها است. نخلا سالهاست که از محبوبیت زیادی برخوردار است.

تنباکو نخلا، یک تنباکو شسته نشده است یعنی محتوای نیکوتین زیادی دارد. طعم تنباکو دوسیب نخلا یکی از محبوب ترین تنباکو ها در سراسر جهان است.  تنباکو دوسیب نخلا کمی سبک تر و شیرین تر از سایر مارک های تنباکو است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۰:۱۸
فاطمه قهرمانی

بهترین تنباکو میوه ای کدام است؟

امروزه کارخانه های زیادی برای تولید تنباکو میوه ای در بازار وجود دارند. بسیاری از توتون و تنباکوها از خاورمیانه می آیند. اما برخی از آنها نیز  در ایالات متحده و سایر کشورها بسته بندی یا تولید می شوند.

اظهار نظر در مورد بهترین نوع تنباکو قلیان کاملا سلیقه ای و شخصی است. تنباکو میوه ای باید توسط هرکسی امتحان شود تا بهترین نوع برای هر سلیقه ای مشخص شود. مارک های جدید تولید کننده تنباکو میوه ای در حال توسعه هستند.

 برخی از مارک های تنباکو میوه ای و تنباکو قلیان معروف:

 الفاخر(Al Fakher)

الفاخر، یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین مارک های تنباکو در بازار است. وقتی مردم به قلیان فکر می کنند، بلافاصله  در ذهن بسیاری از آنها الفاخر تداعی می شود. طعم های متنوعی از تنباکو الفاخر وجود دارد. تنباکو الفاخر مدت هاست که در بازار حضور دارد و همواره  به طعم های آن افزوده شده است.

الامیر ((Al Amir

اصلیت این مارک تجاری متعلق به عربستان سعودی است.این تولید کننده تنباکو از سال 2003 به ایالات متحده آمریکا نقل مکان کرده است. الامیر تنباکو میوه ای سبک و بسیار مدرنی می باشد. این مارک از تنباکو طعم های زیادی را ازطعم  از سیب تا شکلات پوشش می دهد. بیشتر طعم دهنده های موجود در الامیر روی میوه های شیرین تمرکز دارند.

نخلا (Nakhla)

نخلا یکی از پادشاهان همیشگی بازار تنباکو است. این برند در سال 1913 تاسیس شده است و مدت هاست که دودی ترین مارک تنباکو قلیان در جهان است. نخلا با ارائه طیف گسترده ای از سبک ها و طعم ها ، بدون شک یکی از بهترین مارک ها است. نخلا سالهاست که از محبوبیت زیادی برخوردار است. علاوه بر کیفیت نخلا بسیار مقرون به صرفه است.

Al Tawareg

این توتون و تنباکو در اردن ساخته می شود و به آمریکا وارد می شود. Al Tawareg، یک مارک مقرون به صرفه و با برخی از طعم های منحصر به فرد می باشد. این مارک تنباکو با سبک بسیار مدرن می باشد.

 

Al Waha

توتون و تنباکو نسبتاً رایجی که به داشتن کیفیت متوسط مشهور است. تنباکو Al Waha، معمولاً به دلیل قیمت نسبتاً پایین آن توصیه می شود.

Fantasia

تنباکو Fantasia بین کسانی که شیرینی دوست دارند بسیار محبوب است. تمرکز بیشتر طعم های شیشای آنها روی آب نبات ها ، دسرها است.  این نوع از تنباکو جذابیت شدیدی را برای جوانان ایجاد کرده است.

Fumari

تنباکو Fumari، یکی از خوش طعم ترین تنباکو های حاضر در بازار می باشد. این نوع از تنباکو بسته بندی منحصر به فردی دارد که در کنار طعم و دود خوب محبوبیت و مقبولیت زیادی پیدا کرده است.

هاوانا(Havana)

هاوانا یک مارک تنباکو مدرن است که در امارات متحده عربی تولید می شود. در تنباکو میوه ای هاوانا هیچ تنباکو کوبایی استفاده نشده است.

Tangiers

تنباکو Tangiers،در ایالات متحده با استفاده از توتون و تنباکو کشت شده در آمریکا ساخته و بسته بندی می شود. این تنباکو به خاطر طعم های منحصر به فرد و مواد طبیعی شناخته شده است. تنباکو Tangiers در جنوب کالیفرنیا ساخته می شود.

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۰:۱۳
فاطمه قهرمانی