وظایف ما دانش آموزان در برابر مذاکرات 1+5

۱۴ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

میکسر تنباکو

خط تولید تنباکو از قسمت های مهمی تشکیل شده است. میکسر یا مخلوط کن تنباکو یکی از ابزارآلات مهم در تولید تنباکو می‌باشد. میکسر تنباکو، از فولاد ضد زنگ ساخته می شود. وظیفه این دستگاه مخلوط کردن توتون و تنباکو با مواد افزودنی و آب به طور یکنواخت می‌باشد.

برای تولید تنباکو به یک مخلوط کن با موتور بسیار قوی نیاز داریم. باید از مخلوط شدن یکنواخت تنباکو خرد شده،گلیسیرین،شهد یا عسل و طعم دهنده‌ها اطمینان حاصل شود.به همین دلیل از یک موتور با کارایی بالا برای ترکیب کردن این مواد استفاده من شود.به دلیل خاصیت چسبناک بودن تنباکو معسل،وجود سیستم گرمایشی نیز لازم است.پس دستگاه همزمان با مخلوط کردن مواد باید گرمایش را نیز فراهم کند. علاوه بر این در دستگاه مخلوط کن تنباکو معسل از 3 عدد همزن  Sمانند برای اطمینان از یکپارچگی مخلوط وجود دارد. میکسر تنباکو از دو مجموعه موتور و جعبه دنده به همراه سیستم گرمایش تشکیل شده است. این نوع طراحی و وجود همزن های S مانند باعث مخلوط شدن یکنواخت مواد اولیه می‌شود. تنباکو باید به خوبی با عصاره ها ترکیب شود پس طراحی مناسب این نوع از میکسرها روی کیفیت تولید اثر می گذارد.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۰۰ ، ۱۸:۰۹
فاطمه قهرمانی

سلفون تنباکو

سلفون تنباکو، ماده‌ای شفاف و محافظ است، که در اطرف بسیاری از سیگارها قرار می‌گیرد. سلفون اولین بار در سال 1912 تولید شد. سلفون از سلولز (جز اصلی در دیواره سلولی گیاه) تشکیل شده است.

پیش از اختراع سلفون تولیدکنندگان سیگار و سایر محصولات دخانیات، محصولات خود را در فویل بسته بندی می‌کردند. در دهه 1920 شرکت‌های دخانیاتی،محصولات خود را در فویل می پیچیدند. برای جلوگیری از خراب شدن محصولات دخانیات و حفظ عطر آن ها از فویل استفاده می‌شده است. فرآیند بسته بندی محصولات دخانیات با فویل بسیار وقت گیر و گران قیمت بود. در اواخر دهه 1920 سلفون ضد رطوبت و ماشین آلات بسته بندی سلفون توسعه یافتند. توسعه در این زمینه فرصت ارائه استراتژی بازاریابی جدید را به خرده فروشان دخانیات هدیه داد.استفاده از سلفون می‌تواند عطر و رطوبت تنباکو را  بهتر از فویل حفظ کند.

صنعت دخانیات، اولین صنعتی بود که به طور گسترده از سلفون استفاده نمود.

کمل(camel)،یکی از بزرگترین شرکت‌های دخانیات، برای اولین بار در سال 1930 از سلفون در ارائه محصولاتش استفاده کرد.سپس Lucky Strike نیز استفاده از آن را تعقیب نمود. استفاده از سلفون به قدری در این صنعت محبوب شد که وقتی در سال 1931بسته بندی سلفون ممنوع شد،شرکت های دخانیات شورش کردند. در نتیجه، این مموعیت به سرعت لغو شد. شرکت های دخانیاتی استفاده از سلفون را ضرورتی برای بسته بندی این محصولات می دانستند. سلفون، تنباکو را تاز ‌تر از سایر بسته بندی ها نگهداری می‌کند. سیگارهایی که فاقد بسته بندی سلفون هستند 1 درصد از کیفیت خود را طی 4 روز از دست می‌دهند،در صورتی که استفاده از سلفون 4 روز را به مدت 42 روز به تعویق می اندازد. سلفون محافظت بیشتری ایجاد می کند و روند خشک شدن سیگار را کندتر می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۰۰ ، ۱۸:۰۴
فاطمه قهرمانی

آموزش و ارتقا کیفیت تنباکو

توتون و تنباکو برای کشورهایی که آن را تولید می‌کنند و جوامعی که در آنجا زندگی می‌کنند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.درآمد حاصل از دخانیات کمک قابل توجهی به اقتصاد می‌کند. افزایش رقابت در بازار جهانی توتون و تنباکو،فرصت‌ها و چالش‌های جدیدی را برای تولیدکنندگان دخانیات بوجود آورده است. تولیدکنندگان فعلی باید باید بر افزایش هزینه‌ها،مسائل مربوط به نیروی انسانی،افزایش رقابت‌ها غلبه کنند.بنابراین ضروری است که تولیدکنندگان دخانیات به‌روزترین تکنیک های تولید،مسائل زیست محیطی،  استانداردها و قوانین و مقررات را پیگیری و اجرا کنند. در نتیجه اجرای موارد فوق افزایش عملکرد، کیفیت، سودآوری و ثبات ظاهر خواهند شد.علاوه بر این آموزش و اجرای نکات ذکر شده باعث صرفه جویی در آب و خاک و سایر منابع ارزشمند، وکاهش اثرات زیست محیطی می‌شود. طی 25 سال گذشته تولید گلخانه‌ای نشاء تنباکو جایگزین بستر گیاهی شده است.این عمل، فرسایش خاک را کاهش و کارایی برگ توتون را افزایش می‌دهد.

 مطالعه ای که در منطقه‌ای در زیمبابوه انجام شد،با استفاده از نمونه گیری هدفمند 48 کشاورز انتخاب شدند.از میان این کشاورزان 24 نفر آموزش دیده و 24 نفر آموزشی ندیده بودند.در بازه‌ی زمانی 2010 تا 2014 نتایج نشان داد که کشاورزان آموزش دیده بازده متوسط 1650 کیلوگرم در هکتار را داشتند.در مقابل، بازدهی کشاورزان آموزش ندیده 1075 کیلوگرم در هکتار بود.کشاورزان آموزش دیده به دلیل دانش و مهارت بیشتر در تولید دخانیات عملکرد بهتری نسبت به کشاورزان آموزش ندیده داشتند.

 توصیه می شود که آموزش کشاورزان و فن آوری های مدرن کشاورزی در صنعت دخانیات برای تولید توتون و تنباکو ترویج داده شود. آموزش و ارتقا کیفیت تنباکو، عملکرد و کیفیت را بهبود می‌بخشد و روی هزینه‌ها و قیمت‌ها نیز تأثیرگذار است.

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۰۰ ، ۱۶:۵۷
فاطمه قهرمانی

ماشین آلات تولید تنباکو

ماشین آلات تولید توتون و تنباکو،دستگاه‌های میکسر و مخلوط کن،دستگاه خمیر،دستگاه خردکن و دستگاه شکل دهنده هستند.میکسر توتون و تنباکو را با مواد افزودنی و آب به طور یکنواخت مخلوط می‌کند.دستگاه خردکن،ابزار خاصی است که برای خرد کردن برگ‌های توتون و تنباکو ساخته شده است.دستگاه‌های خردکن تنباکو از فولاد ضدزنگ ساخته می‌شوند. هنگام خرد کردن کیفیت و ترکیب تنباکو ثابت باقی می‌ماند.یک خردکن خوش ساخت حتی ممکن است عطر و طعم ترکیب تنباکو را افزایش دهد. دستگاه‌های خرد کن پیشرفته زمان پردازش را کاهش می‌دهند. دستگاه خمیر دارای یک جفت غلطک که برای ورز دادن قطعات تنباکو استفاده می‌شود.در نهایت غلطک‌های شکل دهی محصول نهایی را شکل می‌دهند.

برای تولید تنباکو معسل،دستگاه خرد کن به گونه ای طراحی می‌شود که برگ توتون را به قطعه‌هایی با اندازه مشخص برش دهد. در مرحله بعد به یک مخلوط کن با موتور بسیار قوی نیاز داریم.باید از مخلوط شدن یکنواخت تنباکو خرد شده،گلیسیرین،شهد یا عسل و طعم دهنده‌ها اطمینان حاصل شود.به همین دلیل از یک موتور با کارایی بالا برای ترکیب کردن این مواد استفاده من شود.به دلیل خاصیت چسبناک بودن تنباکو معسل،وجود سیستم گرمایشی نیز لازم است.پس دستگاه همزمان با مخلوط کردن مواد باید گرمایش را نیز فراهم کند. علاوه بر این در دستگاه مخلوط کن تنباکو معسل از 3 عدد همزن  Sمانند برای اطمینان از یکپارچگی مخلوط وجود دارد.   

در وهله آخر محصول نهایی در واحد بسته بندی،داخل سلفون در دستگاه بسته بندی تزریق می شود و بسته بندی انجام می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۰۰ ، ۱۶:۴۴
فاطمه قهرمانی

اسانس تنباکو

اسانس‌ها و طعم دهنده‌ها به محصولات توتون و تنباکو افزوده می‌شوند.اسانس تنباکو با کاهش تلخی، طعم و مزه‌ی این محصولات را بهبود می‌بخشد. . اسانس‌های روغنی معروف که در طعم دهنده های تنباکو استفاده می شوند،طعم دهنده‌های مرکبات (لیمو و پرتقال)،رایحه‌های گل مانند اسطوخودوس و گلاب و ... هستند.

اسانس‌ها و طعم دهنده‌ها به محصولات دخانیات از جمله سیگار، سیگار برگ و تنباکو قلیان اضافه می شوند.

اسانس‌های شیرین باعث جذب نوجوانان و جوانان شده اند. اسانس منتول نیز در سیگارهای منتول دار مورد توجه می‌باشد. منتول یک ماده افزودنی طعم دهنده با طعم و رایحه نعناع است. منتول به دلیل خاصیت خنک‌کنندگی و تسکین درد، در محصولات مصرفی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.استفاده از منتول در سیگار باعث می شود مصرف کنندگان احساس مطبوع تری داشته باشند.منتول در سیگار باعث کاهش سوزانندگی و نامطبوع بودن سیگار می‌شود. منتول در سایر محصولات دخانیات مانند سیگار الکترونیکی،تنباکو قلیان و تنباکو جویدنی نیز استفاده می شود. ترک سیگارهای منتول دار به مراتب سخت تر از سیگارهای غیرمنتول دار می باشد. در آمریکا بیش از 19.5 میلیون نفر مصرف کننده سیگار منتول دار هستند. جوانان سیگاری نسبت به افراد مسن تمایل بیشتری به سیگار منتول دار نشان می‌دهند.

در سال 2009 ، سازمان غذا و دارو ( (FDAسیگارهایی را با طعم هایی غیر از منتول  مانند گیلاس و شکلات را ممنوع کرد. این طعم ها مورد علاقه نوجوانان و جوانان بود.

در حال حاضر ، هیچ نوع اسانس و طعمی در سایر محصولات تنباکو ممنوع نیست. تحقیقات نشان می دهد که اسانس‌ها و طعم دهنده‌های تنباکو باعث جذابیت بیشتر محصولات دخانیات برای جوانان می شود. سازمان غذا و دارو در سال 2014  نظرسنجی از نوجوانان 12 تا 17 ساله و جوانان  18 تا 25 ساله که از مصرف کنندگان فعلی دخانیات بودند انجام داد.طبق این نظرسنجی 80 درصد از گروه اول و 75 درصد از گروه دوم اظهار کردند که اولین محصول توتون و تنباکو که استفاده کرده اند ، دارای اسانس بوده است.

 طعم دهنده ها در برخی از محصولات دخانیات مانند سیگارهای الکترونیکی ممکن است به برخی از مصرف کنندگان بزرگسال کمک کند تا مصرف سیگار را کاهش دهند.

اسانس های حرارتی اسانس های مقاوم در برابر حرارت هستند که در برابر حرارت خواص آن‌ها تغییر نمی‌کند.این اسانس ها در محصولات دخانیاتی استفاده می شوند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۰۰ ، ۱۶:۳۷
فاطمه قهرمانی

بسته بندی توتون و تنباکو

بسته بندی یک جز اساسی در تولید و عرضه محصولات دخانیات می‌باشد.بسته بندی توتون و تنباکو،مانعی در برابر رطوبت ایجاد می‌کند و از نفوذ باکتری‌ها،خراب شدن و انتقال رایحه جلوگیری می‌کند.علاوه بر این بسته بندی تنباکو،اطلاعاتی را در مورد محتوای محصول ارائه شده و مواد تشکیل دهنده آن فراهم می‌کند. بنابراین،بسته بندی نقش مهمی را ایفا می‌کند و محصول در شرایط مناسب نگهداری می‌شود.

افزایش جمعیت،تغییر سبک زندگی و پیشرفت تکنولوژی از جمله عواملی هستند که بازار بسته بندی توتون و تنباکو را به حرکت وا‌می‌دارد.علاوه بر این افزایش تقاضا برای محصولات دخانیات نیز بازار بسته بندی تنباکو و توتون را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بسته بندی توتون و تنباکو در جذب مصرف کنندگان مارک‌های تجاری نقش به سزایی دارد. افزایش استفاده از بسته بندی به عنوان وسیله‌ای برای تبلیغ محصولات دخانیات موجب رونق بازار خواهد‌شد.در این صنعت از بسته ‌بندی به عنوان ابزاری قدرتمند برای بازاریابی و ایجاد آگاهی از برند استفاده می‌شود. همچنین  اطلاعات کلی در مورد محصول ارائه می‌شود. محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی توسط دولت ایجاد شده که تبلیغات محصولات تنباکو را در سایر رسانه‌ها محدود کرده است.این محدودیت‌ها بسته‌بندی را به عنوان ابزار تبلیغاتی برجسته می‌کند.بسیاری از شرکت‌ها به طور مداوم سرمایه‌گذاری می‌کنند تا با بسته بندی های جذاب مشتری های جدید جذب کنند.برای مثال PMI، از بسته بندی در رنگ های روشن مختلف برای معرفی محصولات خود استفاده کرده است.

برای بسته بندی محصولات تنباکو،از پلاستیک،کاغذ،مقوا،پلاستیک،قوطی‌های فلزی و سایر مواد استفاده می‌شود.مقوا بیشترین ماده‌ای است که استفاده می‌شود.دلیل استفاده از مقوا سبک بودن،استحکام ،قابلیت چاپ و محافظت از محصول می باشد. کاغذ مهم ترین ماده در تولید بسته بندی توتون و تنباکو است. کاغذ برای بسته بندی سیگار که پرمصرف ترین محصول دخانیات در جهان است استفاده می شود. کاغذ به دلیل سازگاری با محیط زیست و مقرون به صرفه بودن نیز قابل توجه می‌باشد.

بسته بندی تنباکو به صورت اولیه و ثانویه انجام می‌شود.بسته بندی ثانویه از بسته بندی اولیه محافظت می‌کند.علاوه بر این امکان دسته بندی محصولات را هنگام انبار کردن،عمده فروشی و حمل و نقل امکان پذیر می‌سازد.

در حال حاضر آسیا و اقیانوسیه،به دلیل تولید زیاد و مصرف بالای دخانیات در چین بزرگترین بازار بسته‌بندی توتون و تنباکو هستند.برای پاسخ گویی به تقاضای داخلی،بخش بسته بندی توتون و تنباکو در چین پیشرفت‌های روزافزون را تجربه می‌کند. بازار جهانی بسته بندی دخانیات در سال 2020 ، به میزان 16.3 میلیارد رسیده است.

اقتصاد کشورهایی مانند برزیل و زیمبابوه در حال حاضر به تولید دخانیات وابسته است. از این رو تخمین زده می‌شود که در این کشورها رشد مداوم تقاضا برای تولید،بسته بندی و صادرات توتون و تنباکو تا سال 2023 تداوم داشته باشد.با این حال با توجه به وضعیت کنونی رکود اقتصادی ، مالیات‌ها و مقررات سنگین دولت پیش بینی می شود که تقاضا برای بسته بندی توتون وتنباکو،در سال‌های اخیر کاهش یابد.علاوه بر این افزایش میزان آگاهی‌ها و مقررات سازمان بهداشت جهانی ممکن است،مانع رشد بازار بسته بندی توتون و تنباکو شود.در حال حاضر برای کاهش اثرات بد توتون، آن را با میخک و برگ چای مخلوط می کنند و سیگارهای گیاهی تولید می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۰۰ ، ۱۶:۲۵
فاطمه قهرمانی

تنباکو باسما

تنباکو باسما از انواع توتون و تنباکو شرقی می‌باشد،که از یونان نشأت گرفته است.

 از نظر کارشناسان تنباکو باسما بهترین تنباکو معطرجهان است. تنباکوی باسما در کشورهای شرقی به ویژه در یونان غربی کشت می شود.وجود این نوع تنباکو در کشورهای دیگر نادر است.کلمه باسما ریشه ی ترکی دارد و به معنی فشرده سازی می‌باشد. تنباکو باسما برگ‌های طلایی یا زرد رنگ دارد و حاوی روغن بالایی است.

توتون و تنباکو باسما دارای 1 تا 2 درصد نیکوتین و 15 تا 25 درصد شکر می‌باشد. انواع مختلف تنباکو باسما درصدهای مختلفی نیکوتین و شکر دارند. تنباکو باسما همانند سایر توتون های شرقی ویژگی های متمایزی دارد. تنباکو باسما برگ‌های کوچک و رایحه بسیار معطر و شرقی دارد. تنباکو باسما طعم شیرینی دارد. کشت این محصول دشوار است، به همین دلیل در همه نقاط جهان موجود نیست. باسما یونانی بهترین نوع تنباکو باسما است. توتون و تنباکو باسما به عنوان پادشاه سیگار برگ شناخته می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۰۰ ، ۱۷:۲۷
فاطمه قهرمانی

تنباکو برلی

کشاورزی از اهالی اوهایو برای اولین تنباکو برلی را کشت کرد. این کشاورز، مقداری بذر تنباکو کنتاکی را پرورش داد. در آب و هوای جدید محصول جدید، در مقایسه با تنباکوی کنتاکی دارای برگ‌های نازک‌تر و در مقایسه با تنباکوی ویرجینا ضخیم‌تر بود. در سال 1864 این کشاورز در توتون و تنباکو تحولی ایجاد کرد. تنباکو بوجود آمده، امروزه تحت عنوان تنباکو برلی شناخته می‌شود.

تنباکوی برلی،یکی از محصولات مهم نقدی در غرب کارولینای شمالی و همچنین در آپالاچیا و تِنِسی بوده است. در بسیاری از مناطق کوهستانی، در مزارع کوچک این محصول کشت و عمل آوری می‌شده است.

تنباکو برلی،انقلابی در صنعت در شرق تِنِسی و غرب کارولینای شمالی ایجاد کرد. در گرینویل،باعث ایجاد انقلاب کشاورزی شد و محصولات،تولید و کیفیت را به طور قابل توجهی تغییر داد.

این نوع از تنباکو،نوعی تنباکو سبک و طلایی است که در هوا خشک می‌شود. تنباکو برلی در مقایسه با سایر تنباکوها رنگ روشن تری دارد. تنباکو برلی در رنگ‌های قهوه‌ای روشن و شکلاتی موجود می‌باشد.تنباکو برلی، حاوی 1.5 تا 3 درصد نیکوتین و کمتر از 1 درصد شکر می‌باشد.مقدار شکر و نیکوتین در انواع مختلف تنباکو برلی متفاوت می باشد. طعم تلخی و تندی آن با کمبود شکر توجیه می‌شود. معمولاً به تنباکو برلی شکر اضافه می‌شود تا طعم تند و تلخی آن کاهش یابد. این نوع از تنباکو با انواع دیگر توتون و تنباکو ترکیب می‌شود تا دودی مخلوط، ملایم و خوش طعم ایجاد شود.

تنباکو برلی قرن‌ها کشت شد و محبوبیت یافت. این محصول در دهه 1990 با کاهش تقاضا و تولید مواجه شد، با این حال کشاورزان محلی به کشت این محصول ادامه دادند. در کانادا این تنباکو به دلیل وجود محتویات قند اضافه با ممنوعیت‌‌هایی روبه رو شد.

تنباکو برلی به همراه تنباکو و توتون شرقی  در تولید سیگار استفاده می‌شود. تنباکو برلی توسط افراد سیگاری که از دود زیاد و ناملایم لذت می‌برند،مصرف می‌شود.

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۰۰ ، ۱۶:۵۳
فاطمه قهرمانی

انواع تنباکو

سیگار برگ

سیگار ترکیبی از تنباکو است که به خوبی عمل آمده است و تنباکو و دیگر مواد افزودنی آن را لوله کرده یا داخل یک سیلندر کاغذی قرار داده اند . بسیاری از سیگارها یک فیلتر دارند .

بیش از ۴۰۰۰ مواد شیمیایی مختلف در دود تنباکو و توتون پیدا شده‌است .

اکثر سیگار برگ ها از یک نوع از تنباکو یا توتون خشک شده ساخته شده اند. برگ های توتون و تنباکو سیگار برای اولین بار در حدود یک سال است و سپس در یک فرآیند چند مرحله ای که می تواند از 3 تا 5 ماه طول بکشد، تخمیر می شود. تخمیر باعث واکنش های شیمیایی و باکتریایی می شود که تنباکو را تغییر می دهد. این چیزی است که به CIGARS طعم و بوی متفاوت تر از سیگار می دهد. سیگارهای منظم بزرگتر از سیگار هستند و یک فیلتر ندارند. سیگار برگ های کوچک بسیار شبیه به اندازه و شکل سیگار هستند، دارای فیلتر هستند و با تنباکو لوله ای پر می شوند. سیگارهای کوچک اغلب طعم دهنده هستند (به عنوان مثال، شکلات، گیلاس، سیب، انبه) آنها در بسته های 20 تایی مانند سیگار یا به صورت جداگانه فروخته می شوند.

توتون و تنباکو قابل حل

دخانیات می‌تواند به خوبی فرآوری شود تا بر روی زبان و یا در دهان حل شود . انواع آن‌ها شامل نوارها ، تکه‌های چوب ، گوی‌های بلورین و قرص‌های فشرده تنباکو است .

پاستیل آنها بدون دود و تف هستند ، توسط درجه مواد غذایی نگهداری می شوند و شبیه به نعناع یا شکلات هستند.

از آنجا که این محصول برای بازار بسیار تازگی دارد ، تحقیقات بر روی اثرات سلامتی صورت نگرفته است . این محصول حاوی نیکوتین است.

سیگار الکترونیکی

سیگار الکترونیکی (سیستم تحویل نیکوتین) یک دستگاه باتری است که حاوی یک کارتریج پر شده با نیکوتین می باشد.

 طعم و مواد شیمیایی یک محصول تنباکو نیست, بلکه سیستم تحویل نیکوتین است.

سیگار الکترونیکی نیکوتین و سایر مواد دیگر را به بخار تبدیل می‌کند که سپس توسط کاربر استنشاق می‌شود.

سیگار الکترونیکی اغلب شبیه یک سیگار واقعی است و برخی از آن‌ها نوک تیزی دارند مدل های دیگر شبیه قلم است. اغلب سیگارهای الکترونیکی قابل‌استفاده مجدد هستند. کارتریج های قابل پر شدن مجدد و قابل تعویض با سطح و طعم های مختلف نیکوتین در دسترس هستند.

مانند منتول ، گیلاس ، شکلات ، نعناع و پرتقال.  همچنین کارتریج های موجود نیز وجود دارد که این محصول اغلب به عنوان جایگزینی برای سیگار کشیدن یا کمکی در ترک آن به بازار عرضه می شود

سازمان بهداشت جهانی ادعا می کند هیچ مطالعه ای نشان نمی دهد که سیگار الکترونیکی وجود دارد.

قلیان

قلیان نوعی لوله است که برای کشیدن تنباکو استفاده می شود ، ترکیبی از توتون و میوه یا سبزیجاتی که گرم می شوند و دود آن از طریق آب فیلتر می شود.

قلیان از یک سر ، کاسه آب بدن و شیلنگ تشکیل شده است. تنباکو را در قلیان گرم می کنند و معمولاً از زغال چوب استفاده می کنند.

براساس یک مشاور سازمان بهداشت جهانی، یک جلسه یک ساعته قلیان کشیدن، کاربر را در معرض ۱۰۰ تا ۲۰۰ برابر حجم دود حاصل از یک سیگار قرار می‌دهد.

کریتکس

 بعضی اوقات به کریتکس (که "cree-tech" تلفظ می شود) میخک هم گفته می شود سیگار کریتکس از اندونزی وارد می شود و معمولاً حاوی مخلوطی از توتون ، میخک و سایر مواد افزودنی است.

تجزیه و تحلیل نشان می دهد که کریتکس بیشتر نیکوتین ، مونوکسیدکربن و قیر نسبت به سیگارهای معمولی تحویل می دهد.

پیپ

لوله‌ها معمولاً قابل‌استفاده مجدد هستند و شامل یک اتاق یا کاسه, ساقه و دهنی هستند. تنباکو در کاسه قرار می‌گیرد و روشن می‌شود. دود از طریق ساقه و دهانه کشیده می‌شود و استنشاق می‌شود.

توتون بدون دود

دو نوع اصلی توتون و تنباکو بدون دود در ایالات متحده وجود دارد

تنباکو و تنباکو جویدنی

تنباکو جویدنی به شکل برگ ، شاخه یا پیچ خوردگی. اسنف تنباکو ریز آسیاب شده ای است که می تواند خشک ، مرطوب یا داخل کیسه (کیسه های کیسه ای مانند چای) باشد

اگرچه برخی از اشکال تنفس را می توان با استشمام یا استنشاق در آن استفاده کرد

بینی ، بیشتر مصرف کنندگان دخانیات بدون دود محصول را در گونه یا بین لثه خود قرار می دهند و برخی از مصرف کنندگان از روش مکیدن استفاده می کنند.  

این توتون و تنباکو در درجه اول از طریق پوست دهان جذب می شود.

استفاده از تنباکو بدون دود می تواند منجر به اعتیاد به نیکوتین و وابستگی آن شود .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۰۰ ، ۱۷:۰۸
فاطمه قهرمانی

برگ توتون ویرجینا

تاریخچه کشت برگ توتون ویرجینا به مستعمره جیمزتاون یا ویرجینا برمیگردد. ساکنان مستعمره جیمزتاون(ویرجینا)،برای آینده اقتصادی این ایالت کشت انواع محصولات حتی کشت تاکستان را امتحان کردند. علیرغم تلاش برای تنوع بخشیدن به اقتصاد ویرجینیا، در پایان دهه 1620 تنها محصول تنباکو و توتون از ویرجینیا در انگلیس قیمت عادلانه ای در بازار داشت.

جان رولف((John Rolfe در سال 1609 انگلیس را به مقصد جیمزتاون ترک کرد. وی پس از پیدا نکردن فلزات گرانبها و ناکامی در کارهایی مانند شیشه سازی و تولید ابریشم ، سرانجام با واردات بذر از هند غربی و کشت گیاه تنباکو در ویرجینا به تقاضای مصرف کنندگان پاسخ داد. دانه‌های تنباکو بذر یک امپراتوری عظیم اقتصادی شدند. بزودی صادرات و انتقال تنباکوی ویرجینیا در مقیاس بسیار بالا به انگلستان در حدود سال های ۱۶۱۶_ ۱۶۱۷ بصورت امری عادی و معمول درآمد .در سال ۱۶۲۰، صادرات توتون و تنباکوی ویرجینیا به اسکله های شهر لندن انجام شد .تا سال 1630، سالانه بالغ بر یک میلیون و نیم پوند تنباکو از ویرجینا صادر می شد.اقتصاد تنباکو به جامعه و توسعه این ایالت شکل بخشید و این محصول به عنوان کالای نقدی در این ایالت بود. کشت این محصول به قدری توسعه یافت که حتی گورستان‌های ویرجینا نیز با این محصول برگ زرد پوشانده شده بودند! توتون ویرجینیا،در ایالات ویرجینیا، کارولینا، جورجیا و فلوریدای امریکا می‌روید و برگ‌های روشن و شیرینی دارد.این نوع از تنباکو رایج ‌ترین نوع تنباکو است که در ساخت سیگار از آن استفاده می‌شود. بیشتر حجم این توتون به شکل مصرف داخل پیپ مورد استعمال قرار میگیرد برای آماده‌ کردن سریع ‌تر این توتون، آن را حرارت می ‌دهند تا برای رسیده ‌شدن زمان کمتری لازم باشد. 

 این نوع از تنباکو برخلاف تنباکو بارلی که دارای روغن بالا و قند پایین می‌باشد حاوی میزان قند بالا و روغن پایین است. بیش از 100 نوع مختلف از توتون ویرجینیا داریم که هرکدام دارای خواص منحصر به خود مانند محتوای نیکوتین ، شکر ، ضخامت برگ ، رنگ و غیره هستند. همه این خواص با منطقه ای که در آن رشد کرده اند و شرایط اصلی آن  از جمله خاک ، شرایط آب و هوایی ، کود و زمان برداشت ارتباط نزدیک دارد.این محصول در اراضی نسبتاً قوی و حاصل خیز بیشتر و با کیفیت مرغوب رشد می کند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۰۰ ، ۱۶:۵۱
فاطمه قهرمانی